Locomotores dièsel

Amb un nombre testimonial de locomotores del tipus dièsel de línia, la tracció amb combustió interna està garantida per 10 locomotores de línia, al marge de tractors de maniobres. Les locomotores dièsel estan presents a la xarxa per arribar on no ho fan les locomotores elèctriques començant o acabant en ramals no electrificats i especialment per servir de recolzament quan siguin necessàries.

RhB Gm 3/3

Locomotora dièsel-elèctrica de maniobres i línia de la que es van posar en funcionament 3 locomotores entre 1975 i 1976, fabricades per la companyia frances Moyse. La seva potència aconsegueix arrastrar 34 Tm a 55 km/h (220 kW). Té un alt esforç de tracció a l'arrancament i possibilitats de doble tracció. Es pot canviar la relació d'engranatjos per treballar només de maniobres o com a locomotora de línia. Actualment realitza la seva funció de maniobres pesades a l'estació de Landquart.

 
 
 
Gm 4/4

RhB Gm4/4

La locomotora és una MaK 400 BB, fabricada per Maschinenbau Kiel (molt semblants a les sèries V51 i V52 de la DB, que van ser construides per Gemeinder). Es va construir l'any 1959 i porta el número de sèrie 241. Te una cabina de conducció central i ambdós costats dos motors refrigerats per aigua que accionen una transmissió hidràulica que impulsa els quatre eixos montats sobre bogies. Els motors de sèrie tenien 147 kW cadascú, els que porten muntats actualment donen un xic mes de 136 kW. La locomotora frena per aire comprimit, mentre que el tren frena per buit.

 
 
 
Gmf 4/4

Gmf 4/4

Les dues locomotores de la sèrie Gmf 4/4 i numerades com 242 i 243 van ser fabricades per Kaelbe-Gemeinder i es van posar en funcionament l'any 1991. Les dues locomotores, que porten color groc dels trens de servei, estan preparades per arrastrar  càrregues a llarga distància i baixa velocitat, encara que la seva velocitat màxima sigui de 60 km/h. La primera te la seva seu a Landquart sense comès fixe i la segona està estacionada en Klosters-Platz peer fer maniobres i el tren d'extinció d'incendis i rescat del túnel de Vereina.

 
 
 
Gmf 4/4 II

Gmf 4/4 II

Les quatre locomotores de ls série numerades 28701 a 28704 van entrar en funcionament l'any 2014 i es poden utilitzar a tota la xarxa, inclosa la línia del Bernina. Van er construides per Schalke Isenhütte. Aquestes locomotores, amb una velocitat màxima de 100 km/h i tan sols 16 Tm per eix, donen una capacitat de 1800 kW i s'utilitzen per trens de construcció pesada i en hivern pels trens de neteja de la neu a tota la xarxa RhB. També serveixen per si falla el corrent a la catenària i pe remolcar trens sinistrats. La seva pintura és groga dels trens de servei.

 
 
 

Totes les fotos son de Wikipedia, clicant sobre la foto surt la pàgina original de Wikimedia Commons.